cheap twitter followers
LeftRight

Education


“Οι εικόνες ενώνονται όλες σε μία που τα περικλείει και τα περιλαμβάνει όλα — όλα τα ενοποιεί και τα κατανοεί, αισθάνεται και πραγματώνει.”

O Θάνος Κόης των Lost Bodies και ο Πάνος Λαδάς συζητούν για το underground ως βίωμα. Η ανοιχτή προς το κοινό συζήτηση πραγματοποιείται στα πλαίσια της ενότητας “Νο Under, Just Ground” των ομιλιών της ομάδας Critical Music Histories. Την Παρασκευή, 10/02 στις 20:00.

Είσοδος ελεύθερη, με κουτί προαιρετικής συνεισφοράς.
[σύνδεσμος της εκδήλωσης στο Facebook]

 

No Under, Just Ground #2

Το underground ως βίωμα: ρομαντισμοί, βελόνες ναφθαλίνης και άλλα τέτοια

Το underground δεν έχει ανάγκη από αυθεντίες, είναι από τη φύση του διαλυτικό, ολοζώντανο και ανατρεπτικό, δημιουργώντας συνεχώς ρήγματα στη λογική.

Μην δίνεις απολύτως καμία σημασία σε αυτούς που λένε ότι το underground πέθανε. Αυτοί που τα λένε έχουν οι ίδιοι πεθάνει και διψάνε για να βρούνε παρέα για να επισκεφτούν και να γεμίσουν με φρέσκα στεφάνια τον τάφο τους. Το underground είναι ολοζώντανο και γαμάει αστακοουρές και ξυλόσομπες μαζί.

Την Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου στις 20:00 στο Les Yper Yper, οι Θάνος Κόης & Παναγιώτης Λαδάς θα συζητήσουν για ζητήματα σχετικά με το underground μιας καθημερινότητας η οποία διαμορφώνει και διαμορφώνεται από την πορεία του ιστορικού σχήματος των Lost Bodies.

 

Το No Under, Just Ground είναι ένα project υπό την επιμέλεια του υποψήφιου διδάκτορα Παναγιώτη Λαδά, το οποίο εντάσσεται στις δράσεις της ομάδας Critical Music Histories. Στα πλαίσια του θα διοργανωθεί ένας αριθμός ομιλιών-ανοιχτών συζητήσεων από ανθρώπους που, με διάφορους τρόπους, ανήκουν στην underground κοινότητα της Ελλάδας, ώστε να συζητηθούν θέματα σχετικά με το αντικείμενο αυτό.

Το ύφος των ομιλιών θα κρατηθεί αυστηρά ημιεπίσημο.

 

Θάνος Κόης:

Ο Θάνος Κόης είναι μουσικός, το μισό των Lost Bodies. Γεννήθηκε στα Πετράλωνα, μοιράζει τον χρόνο του τα τελευταία χρόνια μεταξύ Αθήνας και Μπέλο Οριζόντε στη Βραζιλία.

Παναγιώτης Λαδάς:

Ο Παναγιώτης Λαδάς γεννήθηκε το 1981 στην Κόρινθο. Το 2005 αποφοίτησε από την σχολή Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος της Κοζάνης και το 2012 από την κατεύθυνση Σύνθεσης του τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα σχήματα, με γνωστότερα τους Postblue, Masine like Koma, Daτσουtsun, beaTol & the Eagol, ΦΙΔΙ, Λείπει και ΤΣΟΚΟΛΣ. Ασχολείται μεταξύ άλλων με την μελέτη των γενεσιουργών παραμέτρων της κάθε είδους (καλλιτεχνικής ή μη) δημιουργικής διαδικασίας.

 

Critical Music Histories:

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις


Βίντεο από την εκδήλωση:

Έκφραση στο ίντερνετ. Μουσικές περσόνες στο ίντερνετ. Επικοινωνία στο ίντερνετ. Παρουσίαση του μουσικού έργου στο ίντερνετ. Προώθησή του στο ίντερνετ. Υπερέκθεση στο ίντερνετ — κι αν κάτι πάει στραβά… διαγράφονται τα ίχνη από το ίντερνετ;

Η ομάδα Critical Music Histories την Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου στις 19:30, ξεκινά την ενότητα No Under, Just Ground.
Στο πρώτο μέρος της, “Post-Internet: καλλιτεχνική έκφραση, marketing και τέτοια”, οι Παναγιώτης Σπούλος & Παναγιώτης Λαδάς μιλούν για την post-internet μουσική παραγωγή. Έξω από το ίντερνετ. Στο Les Yper Yper.

Είσοδος ελεύθερη, με κουτί προαιρετικής συνεισφοράς.
[σύνδεσμος της εκδήλωσης στο Facebook]

 

No Under, Just Ground #1

Post-Internet: καλλιτεχνική έκφραση, marketing και τέτοια

– Κατά πόσο η καλλιτεχνική έκφραση “συμβιβάζεται” λόγω των ρυθμών της προώθησής της μέσω internet;
– Ενδέχεται να υπάρχει κορεσμός στο γενικότερο ενδιαφέρον του μέσου ακροατή λόγω της ευκολίας πρόσβασης στην πληροφορία;
– Πόσο εύκολο είναι να σβήσει κάποιος την διαδικτυακή του παρουσία;
– Το “κυνήγι του θησαυρού” και το “exclusivity” ως όρος του marketing.

Το No Under, Just Ground είναι ένα project υπό την επιμέλεια του υποψήφιου διδάκτορα Παναγιώτη Λαδά, το οποίο εντάσσεται στις δράσεις της ομάδας Critical Music Histories. Στα πλαίσια του θα διοργανωθεί ένας αριθμός ομιλιών-ανοιχτών συζητήσεων από ανθρώπους που, με διάφορους τρόπους, ανήκουν στην underground κοινότητα της Ελλάδας, ώστε να συζητηθούν θέματα σχετικά με το αντικείμενο αυτό.

Το ύφος των ομιλιών θα κρατηθεί αυστηρά ημιεπίσημο.

 

Παναγιώτης Σπούλος:

Ο Παναγιώτης Σπούλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και ασχολείται ενεργά με τη μουσική από την εφηβεία του. Οργάνωσε το πρώτο του μουσικό φεστιβάλ το 1999 στο Δημαρχείο Καισαριανής, μια εκδήλωση οικονομικής ενίσχυσης υπέρ των τότε σεισμοπαθών. Αποφοίτησε από τον ΑΚΤΟ με άριστα ως Graphic Designer το 2002 και μέχρι σήμερα η γραφιστική αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του.
Μια αξιοσημείωτη συνεργασία είναι αυτή με την Δέσμη Εκδοτική όπου ως Creative Media Art για 7 χρόνια κομψοτέχνησε (direct και covert) διαφημίσεις μεγάλων πελατών (ΟΤΕ, Jameson, Coca Cola και αμέτρητους άλλους) στο Αθηνόραμα και στα λοιπά περιοδικά της εταιρείας, ενώ εκτέλεσε χρέη in-house διαφημιστικής για θεσμούς όπως οι Χρυσοί Σκούφοι και τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού. Ταυτόχρονα, η μουσική του δράση μπορεί να θεωρηθεί αξιοσημείωτη, απαριθμώντας δεκάδες κυκλοφορίες και περιοδείες σε Ευρώπη και Αμερική είτε solo (ως Dead Gum) είτε σε μουσικά σχήματα στα οποία ανήκει (Reverse Mouth, Wham Jah). Εδώ και 15 χρόνια δραστηριοποιείται, επίσης, με το μουσικό του label, Phase!, το οποίο έχει εκδώσει πάνω από 120 κυκλοφορίες ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών σε βινύλιο, κασέτα και CD ενώ παράλληλα έχει διοργανώσει συναυλίες σημαντικών ξένων καλλιτεχνών (Big Blood, Talibam!, Phil Minton, Blood Stereo, SewnLeather, AngelsinAmerica, El-g, FranceSauvage, CakesofLight, DonnaParker, κ.α.) σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ξάνθη.

Παναγιώτης Λαδάς:

Ο Παναγιώτης Λαδάς γεννήθηκε το 1981 στην Κόρινθο. Το 2005 αποφοίτησε από την σχολή Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος της Κοζάνης και το 2012 από την κατεύθυνση Σύνθεσης του τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα σχήματα, με γνωστότερα τους Postblue, Masine like Koma, Daτσουtsun, beaTol & the Eagol, ΦΙΔΙ, Λείπει και ΤΣΟΚΟΛΣ. Ασχολείται μεταξύ άλλων με την μελέτη των γενεσιουργών παραμέτρων της κάθε είδους (καλλιτεχνικής ή μη) δημιουργικής διαδικασίας.

 

Critical Music Histories:

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις


ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ / GENERATOR

Λογοτεχνία / Εικαστικές Τέχνες / Επιτελέσεις

Από το ατομικό βίωμα προς την καλλιτεχνική παραγωγή λόγου και εικόνας

Kύκλος τεσσάρων αυτόνομων σεμιναρίων/workshops με διδάσκοντες τους Ράνια Εμμανουηλίδου – Βασίλη Αμανατίδη

Δύο καλλιτέχνες που αναζητούν τη σύμμειξη των τεχνών, ο ποιητής Βασίλης Αμανατίδης και η εικαστικός Ράνια Εμμανουηλίδου, μετά την συνεργασία τους σε μία σειρά από καλλιτεχνικά και εκθεσιακά projects (“Orlando”, «ΑΙΔΩ/ΕΔΩ», “EXULAT […poeta in terra…]”, «μ_otherpoem: μόνο λόγος» performance κ.ά.) ξεκινούν τον κύκλο σεμιναρίων «ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ / GENERATOR».

[Γεννήτρια / Generator @ Facebook]

 

1ο σεμινάριο: ΜΗΤΕΡΑ

από τη ΜΗΤΕΡΑ προς το ΕΡΓΟ (μ_other_WORK)

όπου: με σημείο εκκίνησης το βιβλίο του Βασίλη Αμανατίδη μ_otherpoem: μόνο λόγος (Νεφέλη 2014, β’ έκδοση: 2015), θα διερευνηθεί η σχέση με τη Μητέρα, αλλά και με την οικογένεια, καθώς και η μεταστοιχείωση του ατομικού μας βιώματος σε καλλιτεχνικό έργο (λόγου ή/και εικόνας) μέσα από ένα ταχύρρυθμο -εικοσάωρο- workshop (5 τετράωρων εργαστηριακών μαθημάτων), τα Σάββατα, ώρα 12:00, στις ακόλουθες ημερομηνίες: 14, 21 και 28 Ιανουαρίου 2017, 4 και 11 Φεβρουαρίου 2017

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, θα πραγματοποιηθεί έκθεση (συνοδευόμενη από έκδοση καταλόγου) των εικαστικών και λογοτεχνικών έργων όλων των συμμετεχόντων στο workshop, στον χώρο Les Υper Yper, στα τέλη Φεβρουαρίου του 2017.

To workshop είναι ανοιχτό προς όσους ενδιαφέρονται για την τέχνη και ασχολούνται με αυτήν επαγγελματικά ή μη [αναγνώστες, θεατές, εικαστικούς, συγγραφείς (ποιητές-πεζογράφους), ηθοποιούς, ψυχολόγους-ψυχαναλυτές κ.ά.].

 

Το πρώτο σεμινάριο, «ΜΗΤΕΡΑ», φιλοδοξεί να αποτελέσει μία πλατφόρμα έμπνευσης, ελευθερίας αλλά και πρακτικών εφαρμογών, μέσα από:

  • Παρουσίαση της διαδικασίας και μεθόδου εργασίας των δύο καλλιτεχνών-εισηγητών.
  • Διερεύνηση των πολλαπλών τρόπων με τους οποίους το προσωπικό βίωμα του καθενός από τους καλλιτέχνες και τους συμμετέχοντες μπορεί να αποτελέσει σημείο αφετηρίας για την καλλιτεχνική παραγωγή. Ενεργοποίηση της μνήμης και της φαντασίας προς την κατεύθυνση της δημιουργίας οπτικών ή/και λεκτικών αφηγήσεων.
  • Εξοικείωση των συμμετεχόντων μεταξύ τους, καθώς και με πτυχές της θεματικής του εργαστηρίου, ανταλλαγή και μοίρασμα της βιωματικής εμπειρίας του καθενός. (Η ψυχωφέλεια του μοιράσματος της ιδέας.)
  • Links από όλο το φάσμα των τεχνών: Επιλεκτική περικύκλωση των σχετικών με τη θεματική συμβόλων στο πεδίο των τεχνών (λογοτεχνία και γραφή, εικαστικά, κινηματογράφος, επιτελέσεις, μουσική κ.ά.).
  • Δυνατότητα πειραματισμού των συμμετεχόντων με καλλιτεχνικά μέσα με τα οποία δεν είναι εξοικειωμένοι (λόγος εκφραζόμενος με εικόνα – εικόνα με λόγο κ.ο.κ.), αλλά και δημιουργία έργων που ακροβατούν ανάμεσα στα είδη.
  • Παρουσίαση τεχνικών δημιουργικής γραφής και σχεδίου, καθώς και επιμέλεια των έργων που θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
  • Προαιρετική συμμετοχή στην οργάνωση και το στήσιμο της τελικής έκθεσης.

 

Kατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, παρέχονται στους συμμετέχοντες:

  • Το βιβλίο μ_other poem: μόνο λόγος του Βασίλη Αμανατίδη
  • Σημειώσεις
  • Γραφική ύλη και βασικά υλικά σχεδίου για τα προσχέδια
  • Χρήση του χώρου του Les Yper Yper, εκτός ωρών σεμιναρίου
  • Πρόσβαση στη βιβλιοθήκη του Les Yper Yper
  • Free wifi

Μετά τη λήξη του workshop, παρέχονται στους συμμετέχοντες:

  • Πιστοποιητικό παρακολούθησης του workshop
  • Ένας κατάλογος της έκθεσης, σχεδιασμένος από τον Απόστολο Ρίζο και δυνατότητα παραγγελίας περισσότερων αντιτύπων σε προνομιακή τιμή
  • Σειρά φωτογραφιών καταγραφής της έκθεσης σε ηλεκτρονική μορφή
  • Φιλοξενία της έκθεσης

 

Τα επόμενα σεμινάρια θα κινηθούν γύρω από τις εξής θεματικές:

  • ΔΥΟ (ζεύγος / σχέση / έρωτας / συντροφικότητα): Απρίλιος 2017 (οι ακριβείς ημερομηνίες θα ανακοινωθούν μέσα στον Φεβρουάριο του 2017)
  • DEAD/LINE (χρόνος-θάνατος-έρωτας- δημιουργία / όριο / επιτάχυνση): συμπυκνωμένο σεμινάριο-πείραμα με θέμα τον χρόνο και την ίδια την έννοια του χρονικού περιορισμού (deadline)
  • ΧΩΡΑ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ: μ_otherland: το δύσκολο «μαζί»: Σεπτέμβριος 2017

 

Πληροφορίες

Υπεύθυνοι σεμιναρίων και εισηγητές:
Β. Αμανατίδης και Ρ. Εμμανουηλίδου

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων:
20 άτομα

Διάρκεια πρώτου σεμιναρίου “ΜΗΤΕΡΑ” (μ_other_WORK):
20 ώρες

Ημερομηνίες διεξαγωγής:
Οι συναντήσεις θα γίνονται Σάββατο, στις 12:00 στις ημερομηνίες: 14, 21 και 28 Ιανουαρίου 2017, 4 και 11 Φεβρουαρίου 2017

Tόπος διεξαγωγής σεμιναρίων:
Les Yper Yper, Γ. Σταύρου 4, Θεσσαλονίκη

Κόστος συμμετοχής: 230 ευρώ (+ΦΠΑ)
Για δηλώσεις συμμετοχής μέχρι 15 Δεκεμβρίου 2016, ειδική τιμή: 190 (+ΦΠΑ)
Δυνατότητα αποπληρωμής σε δόσεις

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές :
Γεωργία Μυριδάκη
τηλ. επικοινωνίας: 6988279735 / 2310-269587 | e-mail: genitria.workshop@gmail.com

Λόγω των περιορισμένων θέσεων σε κάθε σεμινάριο, προκειμένου για την κατοχύρωση της θέσης σας, είναι απαραίτητη η  έγκαιρη δήλωση συμμετοχής.
Για δηλώσεις συμμετοχής, αποστείλετε mail με το ονοματεπώνυμό σας και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας στο genitria.workshop@gmail.com

Στο παραπάνω αναγραφόμενο κόστος δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ.
Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ελάχιστου αριθμού συμμετεχόντων, το προκαταβληθέν ποσό επιστρέφεται.

Ακύρωση της κατοχυρωμένης θέσης με επιστροφή χρημάτων ή μεταφορά θέσης σε επόμενο σεμινάριο γίνεται αποδεκτή μέχρι και δύο εβδομάδες από την έναρξη του σεμιναρίου. Σε διάστημα λιγότερο των δύο  εβδομάδων,  η ακύρωση θέσης συνοδεύεται από παρακράτηση του ποσού που έχει προκαταβληθεί.

 

Βιογραφικά

Βασίλης Αμανατίδης είναι ποιητής, πεζογράφος, μεταφραστής, περφόρμερ. Γεννήθηκε το 1970. Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε αρχαιολογία και ιστορία της τέχνης στο Α.Π.Θ. Εργάστηκε ως εικαστικός επιμελητής στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, δίδαξε ιστορία τέχνης και λογοτεχνία στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε. και σε άλλες σχολές, ενώ έχει διοργανώσει μαθήματα και σεμινάρια ποίησης και δημιουργικής γραφής, καθώς και του workshop «Γραφή_αφή: Το κειμενικό σώμα_Η ποίηση και η επιτέλεσή της» σε Ελλάδα και Κύπρο. Έχει εκδώσει επτά βιβλία ποίησης (πρόσφατα: 7: ποίηση για video games, Νεφέλη 2011, και μ_otherpoem: μόνο λόγος, Νεφέλη 2014, 2η έκδοση: 2015), καθώς και δύο συλλογές διηγημάτων (Μη με φας, Καστανιώτης, 2005, και Ο σκύλος της Χάρυβδης, Καστανιώτης, 2008). Δύο θεατρικά του έργα έχουν ανέβει στη Θεσσαλονίκη, ενώ παρουσιάζει και ο ίδιος τα κείμενά του στο κοινό. Τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολείται με τη μετάφραση πεζογραφίας και ποίησης (Witold Gombrowicz, Isaac Bashevis Singer, e. e. cummings, Anne Carson κ.ά.). Από το 2006 είναι σύμβουλος έκδοσης του περιοδικού «Εντευκτήριο», ενώ από το 2010 συνεργάζεται με τις εκδόσεις Νεφέλη. Είναι βασικός συνεργάτης του περιοδικού «[ΦΡΜΚ]» και της πλατφόρμας Greek Poetry Now καθώς και εμπνευστής-επιμελητής του μηνιαίου ψηφιακού project λ_ink. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ ποίησης, ενώ κείμενά του έχουν μεταφραστεί σε δεκατρείς γλώσσες.
e-mail: vassilisamanatidis@yahoo.com

 

Η Ράνια Εμμανουηλίδου σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Μαζί με τον Απόστολο Ρίζο, είναι μέλος της ομάδας Les Yper Yper, που αποτελεί μια υβριδική πλατφόρμα έρευνας και διασύνδεσης των δυναμικών που αναπτύσσονται στον χώρο των τεχνών, της οπτικής επικοινωνίας και του design. Έχει παρουσιάσει πέντε ατομικές εκθέσεις [DARK LIGHTHOUSE, γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου (2014), ORLANDO, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2011) , COITUS INTERRUPTUS, Public Room (2009), UNTITLED, γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου (2008),  Ίδρυμα Μάργαρη (2003)], και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις και project στην Ελλάδα και το εξωτερικό (ARTIST 2014, Exulat, Happiness/Kulturhuset, Hulda Festival, Art Athina, Εδώ/Αιδώ,  Beautiful is just the beginning of the terrible, Women only-Συλλογή Μπέλτσιου, Neoerotica boudoir street stories, Biennale Θεσσαλονίκης, Biennale Νέων Καλλιτεχνών Ευρώπης και Μεσογείου, Festival for Women Artists of the two Seas –Mediterranean and Black Sea, Frissiras Award κ.ά.). Έργα της βρίσκονται σε συλλογές σε  Ελλάδα, Σουηδία, Η.Π.Α., Αυστραλία, Τουρκία και Γαλλία. Συνεργάζεται με την γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου. Έχει συμμετάσχει ως υπεύθυνη στο workshop “Unlearning series” (μαζί με την Ελένη Γαρουφαλιά) στο πλαίσιο του Artecitya του Ινστιτούτου Goethe Θεσ/νίκης σε συνεργασία με την ArtBOX, στο ΕPOC project-workshop που διεξήχθη στο Labattoir, σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, καθώς και σε περιοδικά σεμινάρια εικαστικών στο Les Yper Yper.
e-mail: emmanouilidourania@gmail.com


Στα πλαίσια του 6ου Συνεδρίου Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας, στις 5 και 6 Ιουλίου θα φιλοξενηθεί στο Les Yper Yper το workshop “Typeface Design” υπο την επιμέλεια του Γεράσιμου Λεωνίδα.

[ICTVC: website / workshops]

 

Typeface Design:

Το εργαστήριο έχει σκοπό να χτίσει τις βάσεις στο σχεδιασμό γραμματοσειρών για το Λατινικό αλφάβητο. Η πρώτη μέρα θα καλύψει το σωστό σκετσάρισμα γραμμάτων, την εξέλιξη ιδεών, και μια προσέγγιση στις αποφάσεις που πρέπει να πάρει ο σχεδιαστής. Η δεύτερη μέρα θα καλύψει τα βασικά του σχεδιασμού στην εφαρμογή Glyphs, τη διαστημάτωση και την επέκταση του συνόλου των χαρακτήρων.

Γεράσιμος Λεωνίδας:

Ο Γεράσιμος Λεωνίδας διδάσκει τυπογραφία και σχεδιασμό γραμματοσειρών στο Πανεπιστήμιο του Reading στην Αγγλία. Στον υπόλοιπο χρόνο του ασχολείται με την επιχειρηματικότητα, τα προγράμματα μεταφοράς γνώσης και τη συμβουλευτική σε θέματα σχεδιασμού εκδόσεων και γραμματοσειρών. Διευθύνει τα προγράμματα “MA Typeface Design” και “TDi summer course“.

 


βίντεο από την εκδήλωση:

Την Παρασκευή, 10 Ιουνίου στις 19.30 ο Νικόλας Μαλεβίτσης και ο Κωστής Κηλύμης, προσκαλούνται από την ομάδα Critical Music Histories στο Les Yper Yper, παρουσιάζοντας ένα πολυδιάστατο event για το ελληνικό underground που θα κινείται μεταξύ ομιλίας, έκθεσης και performance.

Η είσοδος είναι ελεύθερη, με κουτί προαιρετικής συνεισφοράς.

[σύνδεσμος της εκδήλωσης στο Facebook]

Cabinet of Curiosities: η χαρτογράφηση ενός μουσικού και μη underground

Νικόλας Μαλεβίτσης & Κωστής Κηλύμης

Όταν απο ένα τυχαίο γεγονός  θα ξεκίνούσε το site “noise below” το Μαϊο του 2006, δεν περίμενε κανείς ότι αυτό που αρχικά έμοιαζε με μία ακόμα διακλάδωση του μονοπατιού που ξεκίνησε στα τέλη του ’88 με το φάνζιν genital grinder θα μας οδηγούσε σε διάφορες περιπέτειες και αναζητήσεις που θα έμοιαζαν ως ένα κιβώτιο παραδοξοτήτων, μέρος των οποίων (πως ξεκίνησαν, εξελίχθηκαν, κ.λ.π.) θα αφηγηθούμε την παρασκευή 10 ιουνίου στο Les Yper Yper.

Η διαδρομη θα ακολουθήσει την επαφή μας με καλλιτεχνικά κινήματα ξεκινώντας από τα δίκτυα ανταλλαγής κασσετών και το grindcore στη δεκαετία του ’80, μέσα από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και άλλες εκφάνσεις της σύγχρονης πειραμματικής μουσικής, μέχρι τέλος το ρευστό παρόν της. Με αυτό τον τρόπο θα επιδιώξουμε να εμφανίσουμε τις συνδέσεις ανάμεσα σε αυτές τις δημιουργικές καταστάσεις, όπως εμείς τις παρατηρούμε και τις βιώνουμε. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο πώς αυτες οι συνδέσεις δημιουργούνται και διευκολύνονται μέσα από την αλληλογραφία, απτή και ψηφιακή, ανάμεσα σε άτομα που δραστηριοποιούνται σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.

Ο Νικόλας Μαλεβίτσης είναι ιδιωτικός υπάλληλος και εξωτερικεύει ενίοτε τις εμμονές του με διάφορα φανζίν (genital grinder, absurd, noise (a few decks) below, εμβοές, κ.α.). Δραστηριοποιείται με βάση την Αθήνα και τη Φωκίδα από το 1988.
Ο Κωστής Κηλύμης είναι μουσικός και εκδότης δίσκων με βάση στη Θεσσαλονίκη και το Λονδίνο. Μαζί δραστηριοποιούνται από το 2006, με πιο πρόσφατη την κοινή συμμετοχή τους στο δισκογραφικό label, rekem (με τους Θάλεια Ραυτοπούλου και Άγγελο Θεοδώρου).

 

Critical Music Histories:

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις


Βίντεο της ομιλίας του Andrew Raffo Dewar:

Την Πέμπτη, 12 Μαϊου στις 19:30, ο Andrew Raffo Dewar θα πραγματοποιήσει μια ανοιχτή ομιλία υπό την επιμέλεια της ομάδας Critical Music Histories, με θέμα την αυτοσχεδιαστική κολλεκτίβα “MMM” και τη δράση της στο δημόσιο χώρο κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο βίαιες δικτατορίες στην ιστορία της Αργεντινής.

Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί εξ’ολοκλήρου στα αγγλικά.
Η είσοδος είναι ελεύθερη, με κουτί προαιρετικής συνεισφοράς.

[σύνδεσμος της εκδήλωσης στο Facebook]

 

Performance, Resistance and the Sounding of Public Space:

Andrew Raffo Dewar, Associate Professor of Interdisciplinary Arts στο University of Alabama (Η.Π.Α.)

Τρία χρόνια μετά τη στρατιωτική δικτατορία του 1966 στην Αργεντινή, τρεις συνθέτες/μουσικοί ιδρύουν την διαμεσική καλλιτεχνική κολλεκτίβα “Movimiento Música Más” (MMM). Συνδυαζοντας τη μουσική, την περφόρμανς και την πολιτική δράση, παίζουν σε αίθουσες συναυλιών αλλά και δημόσιους χώρους, κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο βίαιες χούντες στην ιστορία της Αργεντινής.

Η ομιλία εστιάζεται στο έργο “Plaza Para Una Siesta de Domingo”, μια σύνθεση του Norberto Chavarri που υλοποιήθηκε από την ομάδα μέσα σε ενα μεγάλο κλουβί, σε κεντρική πλατεία του Buenos Aires. Ενσαρκώνοντας την πειραματική προσέγγιση των MMM , το έργο έφερε το κοινό και την τέχνη στο επίκεντρο του δημόσιου χώρου, σε μια περίοδο όπου οι χώροι και τα σώματα βρίσκονταν υπό καθεστώς ασφυκτικού ελέγχου.

 

Critical Music Histories:

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις


Tο αλλόκοτο και το διαφορετικό από τη μία, οι προκαταλήψεις και η νόρμα από την άλλη. Στη συζήτηση “Queering the Canon“, αυτή την Παρασκευή στις 19:00, θέματα “κανονικότητας” επισημαίνονται και αναλύονται στο LYY, υπό την επιμέλεια της ομάδας Critical Music Histories.

Η Ευδοξία Ράγκου, η Aurora Prelevic και η Nina Quirk-Goldblatt (σε απευθείας διαδικτυακή σύνδεση από το Νew School της Νέα Υόρκης) ξεκινώντας από τον μουσικολογικό κανόνα, συνεχίζοντας με τον κινηματογραφικό και καταλήγοντας σε μια φεμινιστική θεώρηση της ιστοριογραφίας, συζητούν για το πως η μοναδικότητα επιμελώς εξοστρακίζεται από το άκαμπτο πλαίσιο του “συνηθισμένου“.

Το Skype Panel θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.
Η είσοδος θα είναι ανοιχτή, με κουτί ελεύθερης οικονομικής συνεισφοράς.

[σύνδεσμος της εκδήλωσης στο Facebook]

 

Queering the Canon:

Τα Παιχνίδια (1913) του Κλωντ Ντεμπυσσύ είναι ένα από τα λιγότερο γνωστά μπαλλέτα της ιστορίας του πρώιμου 20ού αιώνα. Επίσης, ήταν ένα αντίσυμβατικό έργο.

Η φαντασίωση ότι σε μία ερωτική σχέση η μία πλευρά σώζεται και η άλλη είναι ο σωτήρας, είναι διαδεδομένη στα πλαίσια των ετεροκανονικών σχέσεων. Oι ταινίες Vertigo (“Δεσμώτης του Ιλίγγου”, Alfred Hitchcock, 1958) και Blue is The Warmest Color (“Η Ζωή της Αντέλ”, Abdellatif Kechiche, 2013) διαπραγματεύονται αυτή την δυναμική στις σχέσεις.

Η Luce Irigaray είναι Γαλλίδα ψυχαναλύτρια και Φεμινίστρια, η οποία υποστήριζε την θεωρία ότι το σεξ με άντρες είναι βίαιο και καταναγκαστικό για τις γυναίκες.

Θα συζητήσουμε για τις διαφορετικές πτυχές του πώς αλλόκοτες ιστορίες δεν συμπεριλαμβάνονται στον Κανόνα της ιστορίας, ή πώς επαναφέρονται και εντάσσονται σε αυτόν, αφού έχουν μετατραπεί ώστε να “χωράνε” στο κανονιστικό πλαίσιο. Επιπλέον, θα συζητήσουμε σχετικά με το πώς οι προκαταλήψεις παρεισφρύουν παντού, ακόμα και στις επαναστατικές θεωρίες.

Εμείς” είμαστε η Nina Quirk-Goldblatt, η Aurora Prelević και η Ευδοξία Ράγκου, μεταπτυχιακές φοιτήτριες στο Liberal Studies department του New School.

Προσπαθούμε πολύ σκληρά να κάνουμε τον Κανόνα αλλοπρόσαλλο. Προτιμούμε τα ευέλικτα εργαλεία από τις άκαμπτες δομές.

Τα ευέλικτα εργαλεία δεν σπάνε.

 

Critical Music Histories

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις


Εργαστήριο δημιουργίας αυτοσχέδιων (DIY) μουσικών ηλεκτρονικών κατασκευών με τον Ανδρέα Μονόπωλη (MOCM):

Hands on εργαστηριο που απευθύνεται σε αρχάριους και όχι μόνο. Ενώ οι συμμετέχοντες θα φύγουν από το εργαστήριο κρατώντας το δικό τους bended toy!

Το εργαστήριο εστιάζει στις βασικές τεχνικές της παραποίησης κυκλωμάτων (circuit-bending), στην προτυποποίηση (prototyping) και στη δημιουργία lo-fi μουσικών οργάνων (junk instrument philosophy). Σε DIY sound modules δηλαδή, που καταφέρνουν και ανοίγουν μοναδικές δυνατότητες δημιουργίας και πειραματισμού.

Σαββατο 9 Απριλίου 2016, 17:00
Θέσεις 12 | Δήλωση συμμετοχής/εγγραφές: Les Yper Yper
Κόστος συμμετοχής: 35 ευρώ

More Info:


Ο Ανδρέας Μονόπωλης γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1976. Δραστηριοποιείται στο χώρο της μουσικής τεχνολογίας, οργάνωσης εκδηλώσεων, πολυμορφικών καλλιτεχνικών δρώμενων.

Εκτός από τη μουσική, η καλλιτεχνική του παρόρμηση διαλέγει πότε την εικόνα ή την ύλη για να εκφραστεί, ενώ πολλές φόρες εμφανίζεται και ως “MoCM“. Το MoCM (Monopolis custom made) είναι ένα εργαστήριο δημιουργίας πρωτότυπων ηλεκτρονικών-χειροποίητων κατασκευών.

Το MoCM δημιουργήθηκε αρχικά από ανάγκη για καλλιτεχνική έκφραση και εξελίχθηκε ως μια παράπλευρη δραστηριότητά του. Από την εφηβική ακόμη ηλικία ασχολείται με τις χειροποίητες κατασκευές. Οι έννοιες του “DIY“, “Circuit-Bending’s“, “Jung Instrumentarium” και “Prototyping” έρχονται αργότερα για να συμβάλλουν στην ανάπτυξη μιας φιλοσοφίας και στη δημιουργική έκφραση μέσα από τις κατασκευές.

Οι επιρροές από την μουσική και η τεχνολογική εξέλιξη φέρνουν σε πρώτο πλάνο την ενασχόληση με την ηλεκτρονική μουσική, ενώ η σύνθεση και η ζωντανή εκτέλεση συμβάλλουν προς τη διέγερση της έρευνας, του πειραματισμού και τη δημιουργία νέων ηχητικών καταστάσεων

MOCM: Website | Facebook Page | Youtube channel

 MoCM Videos:


Το Les Yper Yper, από σήμερα και μέχρι το τέλος της διοργάνωσης, λειτουργεί ως Info Point του 6ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας (ICTVC). Το συνέδριο, που θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 9 Ιουλίου 2016 στη Θεσσαλονίκη, έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως μία από τις σημαντικότερες διεθνείς διοργανώσεις που εξερευνούν θέματα τυπογραφίας, design και οπτικής επικοινωνίας.

Μέσω του Les Yper Yper οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορηθούν για θέματα σχετικά με το περιεχόμενο του ICTVC, τα εργαστήρια, τις εκθέσεις και τις περιφερειακές εκδηλώσεις. Παράλληλα, θα υπάρχουν ενημερώσεις μέσω Facebook και Twitter.

/

Les Yper Yper will now start operating as a 6th ICTVC Info Point. The International Conference on Typography & Visual Communication (ICTVC) which will take place from 5 to 9 July 2016 in Thessaloniki, Greece, is a major international event that explores the world of typography, design and visual communication.

Through Les Yper Yper you may get information about the content of the conference, the workshops, the exhibitions, and all the ICTVC events. More detailed updates will be provided via Facebook and Twitter.

//

Les Yper Yper: G. Staurou 4, Thessaloniki / open Monday-Friday 10:00-14:30 & 17:00-21:00 | e-mailFacebook | Twitter

ICTVC: Website Facebook | Facebook Event


To βίντεο της διάλεξης του Παναγιώτη Κανελλόπουλου “Ένας τόπος αδύνατος”:

Φωτογραφίες από την εκδήλωση:

Το άχωρα και άχρονα αισθητικά έργο του Μάνου Χατζηδάκι, μπορεί άραγε να αντιμετωπιστεί απο τους σύγχρονους “αναγνώστες” του υπό την ίδια αισθητική οπτική ;

Εκπορευόμενος απο την έρευνά του “Made in Greece: Studies in Greek Popular Music*”, ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου διαπραγματεύεται το παραπάνω, επίκαιρο, ερώτημα, με την ομιλία του “Ένας τόπος αδύνατος: το έργο του Μάνου Χατζιδάκι ως μια πρό(σ)κληση διχογνωμίας” που διοργανώνει η ομάδα Critical Music Histories.

Μετά το τέλος της διάλεξης θα ακολουθήσει συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό.
Η είσοδος θα είναι ανοιχτή, με κουτί ελεύθερης οικονομικής συνεισφοράς.

*”Made in Greece: Studies in Greek Popular Music” (Routledge, υπό έκδοση),  σε επιστημονική επιμέλεια της Δάφνης Τραγάκη.

[σύνδεσμος του event στο Facebook]

 

Αναλυτικότερες Πληροφορίες:

 

“Ένας τόπος αδύνατος: το έργο του Μάνου Χατζιδάκι ως μια πρό(σ)κληση διχογνωμίας”

Παναγιώτης Κανελλόπουλος (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)

Η μουσική και τα λόγια του Μάνου Χατζιδάκι έχουν αφήσει χαρακιές επάνω μου. Θέλω να πάω ενάντια σε αυτό που θεωρείται ότι είναι φυσικό να κάνει κανείς όταν έχει επηρεαστεί τόσο πολύ από κάτι. Θέλω να βρω εργαλεία να κοιτάξω το έργο και τη μουσική πρακτική του Χατζιδάκι με τρόπους που μας πηγαίνουν πέρα από την αγιοποίηση ή την απόρριψή του.

Στη συνάντηση αυτή θα συζητήσουμε τα προβλήματα αυτής της διαδικασίας: την πρόκληση του να θέλει ένας ερευνητής που προέρχεται από τον χώρο της μουσικής παιδαγωγικής να καταπιαστεί με ζητήματα ιστοριογραφίας, τα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη συλλογή “νέων” μαρτυριών μουσικών συνεργατών του, την κριτική εμπλαισίωση των τρόπων με τους οποίους η εποχή μας “διαβάζει” τον Χατζιδάκι, την έρευνα και “επανανάγνωση” των πρωτογενών πηγών, και τελικά την απόπειρα διαμόρφωσης ενός “επιχειρήματος” με βάση εννοιολογικά εργαλεία  διαφορετικών καταβολών.

Στην ερώτηση “τί τελικά έκανε ο Χατζιδάκις” προσπαθώ να απαντήσω ως εξής: ο Χατζιδάκις δημιούργησε έναν τόπο αδύνατο, έναν τόπο όπου κατοικούν μια σειρά δημιουργικές αντινομίες οι οποίες έχουν τη ρίζα τους στη σκανδαλώδη προσπάθειά του να οικειοποιηθεί πρακτικές που προέρχονται από τον υψηλό μοντερνισμό για τη διαμόρφωση μιας μουσικής πρακτικής τις οποίες ο υψηλός μοντερνισμός απορρίπτει εμφατικά.

Υποστηρίζω ότι η περίπτωση του Μάνου Χατζιδάκι είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η τέχνη καθίσταται πολιτική με την έννοια που προσέδωσε στη σχέση αυτή ο Rancière: δημιούργησε μια κατάσταση διχογνωμίας (dissensus), ανακατανέμοντας τους χρόνους, τους τόπους και τις ταυτότητες (Rancière, 2008), συγκροτώντας μια καλλιτεχνική πρακτική που τελικά διαμόρφωσε “ένα ιδιαίτερο αισθητήριο του χώρου και του χρόνου, αισθητήριο το οποίο καθορίζει τρόπους να είμαστε μαζί ή χωριστά, μέσα ή έξω” (Rancière, 2008: 86). Υπό αυτήν την έννοια, η μουσική του και οι σκέψεις του, που σήμερα ακούγονται τόσο ξένες, καθίστανται εξαιρετικά επίκαιρες.

Βιογραφικό του Παναγιώτη Κανελλόπουλου

 

Critical Music Histories

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις


Ολόκληρο Βίντεο της διάλεξης “Μνήμη | Βρωμιά | Θόρυβος” και η συζήτηση της Δάφνης Τραγάκη και του Γιάννη Αγγελάκα με το κοινό:

Συνεχίζοντας την προσπάθεια της προσέγγισης  εξωπανεπιστημιακού κοινού για την ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας,  η ομάδα Critical Music Histories επιστρέφει στο Les Yper Yper μετά τη διάλεξη του Κώστα Χάρδα, παρουσιάζοντας την Τετάρτη 27/01 (στις 19:30) τη διαλογική διάλεξη “Μνήμη | Βρωμιά | Θόρυβος“.

Η εθνογραφική έρευνα της Δάφνης Τραγάκη (Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) γύρω από τη μουσική αισθητική και την κοσμοθεωρία του Γιάννη Αγγελάκα, γίνεται η αφορμή ώστε οι δυο τους να συναντηθούν, να συνομιλήσουν για τον θόρυβο, τον πειραματισμό, το αυτοβιογραφικό στοιχείο και να δώσουν… όλες τις απαντήσεις.

Μετά το τέλος της διάλεξης θα ακολουθήσει συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό.
Η είσοδος θα είναι ανοιχτή, με κουτί ελεύθερης οικονομικής συνεισφοράς.

[σύνδεσμος του event στο Facebook]

 

Περισσότερες Πληροφορίες:

 

Μνήμη / Βρωμιά / Θόρυβος

Η διάλεξη παρουσιάζει έναν ανθρωπολογικό προβληματισμό πάνω στη μουσική αισθητική και κοσμοθεωρία του Γιάννη Αγγελάκα, όπως αυτός διαμορφώθηκε στα πλαίσια μιας διαλογικής, εθνογραφικής εμπειρίας με τον ίδιο.

 

Critical Music Histories

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις


Το μεγαλύτερο μέρος της διάλεξης του Κ. Χάρδα “Για την ελληνική μουσικολογία: σκέψεις, αφηγήσεις, προβληματισμοί”:

 

H ομάδα Critical Music Histories, στοχεύοντας στην ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, διοργανώνει την Τετάρτη 16/12 τη πρώτη της εξωπανεπιστημιακή διάλεξη με τίτλο “Για την ελληνική μουσικολογία: σκέψεις, αφηγήσεις, προβληματισμοί“, προσκαλώντας τον ερευνητή Κώστα Χάρδα.

Απευθυνόμενοι στο ευρύτερο κοινό και όχι μόνο σε μουσικολόγους και μουσικούς ο Κ. Χάρδας επισημαίνει:

ο όρος μουσικολογία μπήκε σχετικά πρόσφατα στη ζωή μας στην Ελλάδα, κυρίως μέσω της ίδρυσης των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών — το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. ήταν το πρώτο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1985. Ωστόσο, ελληνική μουσικο-λογία, προϋπήρχε, διαμορφώνοντας τον τρόπο που βλέπουμε και γνωρίζουμε το μουσικό παρελθόν της Ελλάδας.
Η διάλεξη στοχεύει να ρίξει φως για το πώς καταλαβαίνουμε τα διάφορα κινήματα που εκφράστηκαν (και) στην Ελλάδα (όπως η εθνική σχολή και ο μοντερνισμός) για βασικά προβλήματα που προκύπτουν από τη χρήση όρων όπως “έντεχνος” και “λόγιος”. Γενικότερα, στοχεύει να ανοίξει τη δημόσια συζήτηση, με απτό τρόπο, για το ρόλο, τα μεθοδολογικά εργαλεία και τη θεματική μίας επιστήμης υπό διαμόρφωση στον ελληνικό χώρο.

Μετά το τέλος της διάλεξης θα ακολουθήσει συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό.
Η είσοδος θα είναι ανοιχτή και στο χώρο θα υπάρχει κουτί ελεύθερης οικονομικής συνεισφοράς.

[σύνδεσμος του event στο Facebook]

Αναλυτικότερες Πληροφορίες:

 

“Για την ελληνική μουσικολογία: σκέψεις, αφηγήσεις, προβληματισμοί”

Κώστας Χάρδας (Επίκουρος Καθηγητής, Tμήμα Μουσικών Σπουδών, Α.Π.Θ.)

Μια παρουσίαση και συζήτηση σκέψεων που γεννήθηκαν στην πορεία του ομιλητή από την αποφοίτησή του από το πρώτο στην Ελλάδα τμήμα μουσικολογίας (του Α.Π.Θ.), την εκπόνηση διδακτορικού με ελληνικό θέμα στην Αγγλία (την εποχή που σείονταν τα θεμέλια της παραδοσιακής έρευνας για τη μουσική), έως το πολυσυλλεκτικό και διεπιστημονικό ερευνητικό σήμερα.

Θέματα που θα συζητηθούν:

  • Η ιστορική παρουσία του μουσικολογικού λόγου στην Ελλάδα και η κοινωνική (ή μη) διάστασή του.
  • Ζητήματα επιστημολογίας: τα θέματα, οι στόχοι και οι μεθοδολογίες της μουσικολογικής έρευνας στην Ελλάδα και η σχέση τους με το ρευστό διεθνές μουσικολογικό σκηνικό.
  • Σκέψεις για την αναζήτηση ενός κριτικού ελληνικού μουσικολογικού λόγου.

 

Critical Music Histories

Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις

cheap twitter followers