cheap twitter followers
Jan
07

2014

PERFORMANCE// ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΤΖΙΡΙΤΑΣ: “Σημειωσεις περι του αθεατου Γιγνεσθαι” 12/01/2014

Category: Events


PERFORMANCE// ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΤΖΙΡΙΤΑΣ:
Σημειωσεις περι του αθέατου Γίγνεσθαι
2 performances περι κατσαριδουπόλεων, συχνοτήτων ήχου και αφιονισμένων αρχιτεκτονικών γραμμών.

Sunday, January 12, 2014   |   21:00 LYY

 

Με μια πολυετή και διαρκή παρουσία στην ελληνική underground σκηνή ως μουσικός (Feedbacking The Grass, Bayouda, Κοψωκέφαλοι, Trypanosoma, Stylianos Tziritas Unit), performer, εκδότης fanzine (Trash City, Κόρη Οφθαλμού, Σιδερένιο Ψωράλογο)αλλα και ως ραδιοφωνικός και μουσικός παραγωγός, συγγραφέας και αρθρογράφος,
ο Στυλιανός Τζιρίτας εξερευνά με μοναδική οξυδέρκεια και χαρακτηριστική εμμονή, τη στρωματογραφία της αστικής pop κουλτούρας, παράγoντας μέσα απ’όλο το φάσμα της δραστηριότητάς του, μια νέα ανάγνωση η οποία με τη σειρά της γίνεται η πρώτη ύλη για τις απρόβλεπτες performance/ εμφανίσεις του.

είσοδος: 3€

Σημειωσεις περι του αθέατου Γίγνεσθαι
2 performances περι κατσαριδουπόλεων, συχνοτήτων ήχου και αφιονισμένων αρχιτεκτονικών γραμμών.

Χωρισμένη στα 2 η εμφάνιση του Στυλιανού Τζιρίτα (με το δεύτερο μέρος μάλιστα να κάνει πρεμιέρα εδώ στη Θεσσαλονίκη) χωρίζει αλλά χωρίς να διαχωρίζει της δράση σε 2 επίπεδα.

Στο πρώτο ο λόγος κρατεί την πρωτοκαθεδρία με πινελιές ήχου να στοιβάζονται πάνω στην κινησιολογία ενώ ο άξονας είναι η μουσική και η λανθάνουσα παιδαγωγική της πάνω στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Στο δεύτερο μέρος η μουσική και οι νότες γίνονται το ακριβές επίκεντρο με κλαρινέτο, λαρύγγι και (υπο)βοηθούμενα τα προαναφερθέντα απο ταπισερί field δίνουν τη μουσική διάσταση της περσόνας του Στυλιανού Τζιρίτα.

*Μεταξύ των 2 σκελών θα υπάρχει 10λεπτο διάλειμμα

Μέρος #1

Ο Επαναπροσδιορισμός της Σάρκας μέσω της Ρυθμολογίας

Η performance “…Στη βουβωνική χώρα του Barry Gibb ελλόχευε και κάτι άλλο εκτός του αυτονόητου…” παρουσιάστηκε για πρώτη φορά και με επιτυχία στο θέατρο “Εμπρός” στις 5 Οκτωβρίου του 2013. Αφορά το τρανσφορμάρισμα και μετασχηματισμό της εγκεφαλικής κουλτούρας της δεκαετίας του ’60 στον αστικό σωματοκεντρικό ιαγουάρο των μητροπόλεων της δεκαετίας του ’70. Ο αφιονισμένος από στρεσάρισμα, ιδεολογικά αδιέξοδα και κατακρήμνισμα της πιστότητας και τήρησης του συντάγματος πολίτης, επενδύει στο σώμα και τον αρχετυπικό ρυθμό για να επιβιώσει.
Σε μια performance που συνδυάζει το λόγο, την κινησιολογία και τον (ζωντανά παραγόμενο) ήχο, ο Στυλιανός Τζιρίτας αρμολογεί την πορεία των δίποδων μητροπολιτικών μυρμηγκιών στη δεκαετία του ’70.

Διάρκεια 52 λεπτά

Μέρος #2
Η έννοια του θανάτου στην ελληνική κοινωνία μετα το 1821

Το μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζει η ελληνική πολιτιστική γραμμή γύρω από την έννοια του θανάτου ανοίγει πολλές διόδους ανάλυσης και εξήγησης της σχέσης του Έλληνα με το αναπόφευκτο. Ξεκινώντας ακόμα και από την ίδια την εκκλησία και το μεταθανάτιο όραμα και απο εκεί με τον ηρωισμό που διακατέχει πολλές σκηνές μαχών αλλά και κοινωνικών αγώνων, φτάνοντας τελικώς μέσα στην εισβολή του λήμματος στην στοιχειοθεσία του ελληνικού λαϊκού στίχου (ακόμα και να χρονικώς φτάνουμε στο σκυλο pop υποθηκοφυλάκειο στίχων), το σίγουρο είναι ότι ο θάνατος περνάει πολλά περισσότερα σύνορα απ ότι αντίστοιχα στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης και αν μη τι άλλο με μια διονυσιακή διάλεκτο.
Σταχυλογώντας μερίδια των παραπάνω (και λίγων περισσότερων) υποσυνόλων της ελληνικής κοινωνίας ο Στυλιανός Τζιρίτας θα αρμολογήσει μέσω μουσικότητας και λόγου την οικοδομή του θανάτου στην ελληνική ψυχαναγκαστική πανοπλία

Διάρκεια 34 λεπτά

cheap twitter followers