Συστάδες καλωδίων, υπολογιστές, αναλογικά synths, διάφορα “περίεργα” ψηφιακά μέσα και μερικά κιλά γρασίδι, βγαίνουν από τις ντουλάπες του Les Yper Yper την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου. Οι -κάθε φορά- νεοανακαλυφθέντες ήχοι του ανορθόδοξου παζλ της “οπτικής μουσικής” του Κωστή Δρυγιαννάκη, η τυχαιότητα της συγχρονισμένης συντροφικότητας ενός αλόγου και μιας αγελάδας (Neither/Nor) αποκύημα της απομόνωσης τους και τα ηλεκτρισμένα ρυθμικά patterns του Άκη Σίνου διαμορφώνουν την πρώτη μέρα του μίνι φεστιβάλ υπό την επιμέλεια της Granny Records, σχηματίζοντας μια ολοκληρωμένη και πολύπλευρη εμπειρία πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής.
Το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου, η εμπειρία της πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής έχει DIY χαρακτήρα με την performance του Μιχάλη Σιαμμά επάνω στο εξωγήινα γήινο Κυκλόφωνό του και τους ιδιοκατασκευασμένους αναλογικούς συνθετητές του Νίκου Κυριαζόπουλου. Ο Giuseppe Ielasi συνθέτει την ισορροπημένη σχέση ήχου-σιωπής και φέρνει την εμπειρία της πειραματικής μουσικής στην πραγματική της διάσταση: μια εμπειρία ενδιαφέρουσα, πολυεπίπεδη και όμορφη, σαν όλες τις άλλες της ζωής, αν την αντιμετωπίσουμε έτσι.
Τέλος, το πρωτότυπο ηχητικό installation “H στιγμή που το μπουμπούκι σπάει και γίνεται ανθός” του Άκη Καράνου θα συνοδεύει και τις δύο ημέρες του φεστιβάλ.
Η είσοδος και τις δύο ημέρες είναι ελεύθερη.
Στο χώρο θα υπάρχει κουτί οικονομικής ενίσχυσης των καλλιτεχνών που θα συμμετάσχουν.
Γεννήθηκε στο Βόλο το 1965, σπούδασε Φυσική και έχει μεταπτυχιακό στην Κοινωνική Ανθρωπολογία. Δραστήριος ως συνθέτης (δέκα κυκλοφορίες με δική του μουσική από το 1987) και ως επιμελητής δισκογραφικών εκδόσεων.
Η μουσική του, συναρμολογημένη συνήθως με τη βοήθεια ηχοληπτικών μέσων (μαγνητόφωνα, υπολογιστές κ.τ.λ.) κινείται στον ευρύτερο χώρο της ηλεκτροακουστικής μουσικής, αποφεύγοντας τους δογματικούς περιορισμούς. Ακολουθώντας ανορθόδοξες σχέσεις σύνθεσης-εκτέλεσης-ανασύνθεσης, αξιοποιεί και τιθασεύει την τυχαιότητα και τον αυτοσχεδιασμό, καταφέρνοντας να ισορροπεί μεταξύ ατμοσφαιρικότητας και έκπληξης, να παραπέμπει χωρίς να ταυτίζεται και να αναζητάει χωρίς να λησμονεί στιγμή τον συναισθηματικό της τόπο.
Costis Drygianakis @ soundcloud
Σ’ ένα ελάχιστο λιβάδι βόσκουν μια αγελάδα κι ένα άλογο. Η τροφή είναι ίδια, έχουν το ίδιο αφεντικό κι ο ίδιος πιτσιρίκος θα τα ξαναπάει στο στάβλο. Και όμως, η αγελάδα και το άλογο δεν είναι “μαζί“. Το ένα τρώει χορτάρι εδώ, το άλλο εκεί, δίχως να κοιτάζονται, μετακινούμενα αργά, χωρίς ποτέ να βρίσκονται πολύ κοντά το ένα με τ’ άλλο, και αν ποτέ αυτό συμβεί, δείχνουν να μην το πρόσεξαν. Καμία συναναστροφή -αδιαφορούν το ένα για το άλλο- αλλά ούτε και επίθεση, ούτε φιλονικία, ούτε αγανάκτηση.
ούτε.ούτε
Neither/Nor @ discogs
Ο Άκης Σίνος χρησιμοποιεί κυρίως αναλογικά synthesizer αλλά και ψηφιακά εργαλεία για να εξερευνήσει ένα ευρύ φάσμα ήχων, ενώ μέσα από το duo του με το Στράτο Μπιχάκη καταπιάνεται με τις δυνατότητες τωνdrum machines μέσα από την αλληλεπίθεση ετερόκλητων ρυθμών και patterns. Ως μέλος στις ομάδες/labels Ρόμβος και Hypermedium, συμμετέχει στη διοργάνωση συναυλιών και τη παραγωγή δίσκων.
Κατά λάθος αρχιτέκτονας, κατά βάθος εφευρέτης, σχεδόν μουσικός και από πρόσφατα σχεδιαστής, κατασκευαστής και περφόρμερ του Κυκλοφώνου, ο Μιχάλης Σιαμμάς γεννήθηκε το 1988 στη Λευκωσία και διαμένει στη Θεσσαλονίκη από το 2008.
Το Κυκλόφωνο [Kyklophonon], η τελευταία του δουλειά στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ και η πρώτη του στο είδος των ηχητικών κατασκευών, είναι ένα ηλεκτρικό ημι-μηχανικό ιδιόμορφο έγχορδο το οποίο ενσωματώνει μεταξύ άλλων χορδές σαζιού, ρουλεμάν, βαρίδια ψαρέματος και πιεζοηλεκτρικές κάψες για να παράξει έναν εν δυνάμει ατμοσφαιρικά πλήρη ήχο.
Ο Νίκος Κυριαζόπουλος είναι μουσικός με ένα ευρύ φάσμα ενδιαφέροντος στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής.
Το Αταβιστικό τοπίο, η σωματική αίσθηση και η βιωματική ακρόαση χαρακτηρίζουν τις ζωντανές εμφανίσεις του, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ιδιοκατασκευασμένους αναλογικούς συνθετητές.
Nikos Kyriazopoulos @ soundcloud
Γεννήθηκε το 1974 και από το 1990 ζει στο Μιλάνο. Ξεκίνησε να παίζει κιθάρα το 1988 και από τότε δραστηριοποιείται στο χώρο της αυτοσχεδιαστικής μουσικής, σχηματίζοντας μια μεγάλη δισκογραφία. Από το 1997 ως το 2006 έχει εμφανιστεί ζωντανά με τους Thomas Ankersmit, Jerome Noetinger, Michel Doneda, Dean Roberts, Mark Wastell, Martin Siewert, Nmperign, Brandon Labelle, Nikos Veliotis, Alessandro Bosetti, Gert-Jan Prins, Phill Niblock και Oren Ambarchi ανάμεσα σε άλλους.
Από το 2007 το βασικό του ενδιαφέρον είναι σε solo εμφανίσεις, άλλες φορές έχοντας την κιθάρα σαν κύρια πηγή ήχου αλλά και χρησιμοποιώντας μικρόφωνα και πολυκάναλα συστήματα ήχου με σκοπό την δημιουργία περίπλοκων δικτύων διάχυσης του ήχου πάντα σε συνδυασμό με τον υφιστάμενο χώρο.
Συνεργάζεται τακτικά με τους Renato Rinaldi (Oreledignuer), Εnrico Malatesta, Nicola Ratti (Bellows) και είναι πίσω από την Senufo μαζί με την Jennifer Veillerobe.
O Άκης Καράνος γεννήθηκε το 1980, είναι απόφοιτος του “Ecole des Beaux Arts de St Etienne”(2003), ζει και εργάζεται σε Ελλάδα και Ολλανδία.
Μερικές από τις πιο πρόσφατες δραστηριότητές του:
Η Granny Records είναι ένα ανεξάρτητο μουσικό label με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Αποτελεί ένα δημιουργικό χώρο με στόχο την ανάδειξη και έκδοση ηχητικών ντοκουμέντων, τα οποία συχνά συνδιαλέγονται με εικόνες και άλλα οπτικά μέσα. Από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και το θόρυβο μέχρι την ηλεκτροακουστική σύνθεση και τη σύγχρονη electronica, προβάλλει έργα μουσικών της εγχώριας πειραματικής σκηνής και του εξωτερικού.