Tο αλλόκοτο και το διαφορετικό από τη μία, οι προκαταλήψεις και η νόρμα από την άλλη. Στη συζήτηση “Queering the Canon“, αυτή την Παρασκευή στις 19:00, θέματα “κανονικότητας” επισημαίνονται και αναλύονται στο LYY, υπό την επιμέλεια της ομάδας Critical Music Histories.
Η Ευδοξία Ράγκου, η Aurora Prelevic και η Nina Quirk-Goldblatt (σε απευθείας διαδικτυακή σύνδεση από το Νew School της Νέα Υόρκης) ξεκινώντας από τον μουσικολογικό κανόνα, συνεχίζοντας με τον κινηματογραφικό και καταλήγοντας σε μια φεμινιστική θεώρηση της ιστοριογραφίας, συζητούν για το πως η μοναδικότητα επιμελώς εξοστρακίζεται από το άκαμπτο πλαίσιο του “συνηθισμένου“.
Το Skype Panel θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.
Η είσοδος θα είναι ανοιχτή, με κουτί ελεύθερης οικονομικής συνεισφοράς.
[σύνδεσμος της εκδήλωσης στο Facebook]
Τα Παιχνίδια (1913) του Κλωντ Ντεμπυσσύ είναι ένα από τα λιγότερο γνωστά μπαλλέτα της ιστορίας του πρώιμου 20ού αιώνα. Επίσης, ήταν ένα αντίσυμβατικό έργο.
Η φαντασίωση ότι σε μία ερωτική σχέση η μία πλευρά σώζεται και η άλλη είναι ο σωτήρας, είναι διαδεδομένη στα πλαίσια των ετεροκανονικών σχέσεων. Oι ταινίες Vertigo (“Δεσμώτης του Ιλίγγου”, Alfred Hitchcock, 1958) και Blue is The Warmest Color (“Η Ζωή της Αντέλ”, Abdellatif Kechiche, 2013) διαπραγματεύονται αυτή την δυναμική στις σχέσεις.
Η Luce Irigaray είναι Γαλλίδα ψυχαναλύτρια και Φεμινίστρια, η οποία υποστήριζε την θεωρία ότι το σεξ με άντρες είναι βίαιο και καταναγκαστικό για τις γυναίκες.
Θα συζητήσουμε για τις διαφορετικές πτυχές του πώς αλλόκοτες ιστορίες δεν συμπεριλαμβάνονται στον Κανόνα της ιστορίας, ή πώς επαναφέρονται και εντάσσονται σε αυτόν, αφού έχουν μετατραπεί ώστε να “χωράνε” στο κανονιστικό πλαίσιο. Επιπλέον, θα συζητήσουμε σχετικά με το πώς οι προκαταλήψεις παρεισφρύουν παντού, ακόμα και στις επαναστατικές θεωρίες.
“Εμείς” είμαστε η Nina Quirk-Goldblatt, η Aurora Prelević και η Ευδοξία Ράγκου, μεταπτυχιακές φοιτήτριες στο Liberal Studies department του New School.
Προσπαθούμε πολύ σκληρά να κάνουμε τον Κανόνα αλλοπρόσαλλο. Προτιμούμε τα ευέλικτα εργαλεία από τις άκαμπτες δομές.
Τα ευέλικτα εργαλεία δεν σπάνε.
Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσεγγίσεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά “αόρατων” ιστοριών της μουσικής πράξης και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.
Όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και το κοινό. Η είσοδος είναι ανοιχτή για το κοινό, με ελεύθερη συνεισφορά για τις εκδηλώσεις που γίνονται εκτός ΤΜΣ.
Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα | Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις